Het noorden - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Elldi jong - WaarBenJij.nu Het noorden - Reisverslag uit Grand Baie, Mauritius van Elldi jong - WaarBenJij.nu

Het noorden

Door: Elly

Blijf op de hoogte en volg Elldi

11 Juli 2015 | Mauritius, Grand Baie

Sinds enkele dagen in Grand Baie, in ons hotel "vergane glorie"... gisteren samen gelopen naar n prachtig strand verderop.. We zitten heel centraal, Omdat het hier wintertijd is en dus buiten t seizoen is er veel te regelen, en dit is zo'n locatie, ideaal voor ons. We zijn de enige dus t hele dakterras is van ons. Ooit moet dit n modern goed lopend complex geweest zijn, centraal gelegen, alles is er, airco, keuken, gas, waterkoker, koelkast, schoon en netjes maar heeeeel oud. Je zou bijna zin krigen om met "ik vertrek" mee te doen want er zou een prachtig middenhotel van gemaakt kunnen worden, soort jordi's place of zo.. Er zijn veel onnoemelijk luxe all inn hotels hier, maar ja, dan hadden we ook in Turkije kunnen gaan zitten, dus zoeken we dit soort onderkomens. Grand Baie is gezellig, ook s avonds, veel kroegjes, restaurant en weinig toeristen dus..

Vandaag n uitstapje gemaakt naar t oosten, varen naar n eiland, waterval bekijken en uitgrerekend vandaag baggerweer, regenen niet normaal, gelukkig bleek ik de piratenboot te hebben, overdekt en wel...(overigens zonder Dick want die wilde n dag wandelen). tussen de witte catamar'ns wel apart de oudere schepen, maar wel heel gezellig want bijna allemaal mensen van Reunion en Mauritius zelf, om 10 uur al rum met cola.. Gelukkig twee droge uren op t strand, en daarna weer regen, dus bvq op de boot, ook wel apart.. En vervolgens mogen luisteren en kijken naar allemaal traditionele muziek en dans.. Dan maakt regen ook niet meer uit...

T landschap aan t oosten is toch weer anders, wel heel veel suikerriet, tractoren en (speciaal voor carla) Bedfords.. En hardwerkende mensen die aan t kappen of planten zijn, jungleweggetjes en vanaf de zee rivieren t land in naar de waterval..

Ook hier veel verschillende bevolkingsgroepen, Mauritius schijnt 87 verschillende relegies te kennen, alle kledingstijlen zie je dus door elkaar, met wel een gezamelijk iets, of men nou in n sarong, korte broek, nette jurk, omslagdoek of weet ik t loopt, bijna iedereen draagt teenslippers.. Ik ga toch eens proberen dat te fotograferen, nu eerst "happy hour" tijd... Dat mag hier nog!

• 11 Juli 2015 - 20:44

Els:

Hi Elly en Dick,
    Klinkt goed en heerlijk relaxing, of heb ik het mis? Regen hebben we hier ook hoor en mooi weer. Klinkt erg bekend. Kijk uit naar jullie foto's. Erg leuk om zo met jullie mee te reizen. Lieve groet en blijf genieten.

• 11 Juli 2015 - 23:34

Shaula:

Hey paps en mams. Klinkt echt als vakantie. Hoe was pap zijn wandeling? Ben benieuwd naar de foto's. Xx

• 12 Juli 2015 - 14:01

Mijntje:

HALLO ELLY EN DICK hoe is het met de foto,s de eerste kreeg ik niet open ?/hier alles goed / oom dick ligt in het ziekenhuis met een licht hart infarct /t Dicky is gisteren met een acute galaanval naar ziekenhuis geweest moet deze week voor verder onderzoek gr mam

• 15 Juli 2015 - 17:10

Carla: