Tamarin - Reisverslag uit Britannia, Mauritius van Elldi jong - WaarBenJij.nu Tamarin - Reisverslag uit Britannia, Mauritius van Elldi jong - WaarBenJij.nu

Tamarin

Door: elly

Blijf op de hoogte en volg Elldi

21 Juli 2015 | Mauritius, Britannia

Na een overweldigend afscheid in de Banana Beach Bar zijn we maandag vertrokken richting de zuid west kust, dankzij de belabberde staat van de kaartenupdate hier op Mauritius van de Tom hebben we meer van Port Louis gezien dan wenselijk is. De M1 naar het zuiden bleek afgesloten door een aardverschuiving en dus belande we in de kleine achterafstraatjes tussen de scooters, fietser, marktkooplui...
Na t ontworstelen uit Deze hoofdstad ging het voorspoedig, zelfs het guesthouse snel gevonden dankzij de gedegen voorbereidingen van Dick op google earth.

Een mooi appartement, met zwembad voor de deur en s morgens ontbijt op de veranda, op rijafstand van het national park. En dus hebben we vandaag de eerste trail door de jungle gelopen, 6 km, behorlijk glibberig door de regen die onvermijdelijk valt in dit oerwoud.. Apen gezien, makaken! En helaas duizend vliegen, helaas oerirritante prikkende vliegen die zich niets van Deet aantrekken.. Af en toe door t water waden, prachtig uitzicht boven etc..
Daarna wel verdiende rust aan t zwembad met n biertje en wijntje. leuke tips ontvangen van n gezellig Deens jong stel over guesthouses etc.. nog ruim n week te gaan... Heerlijk

Donderdag 23 juli: gisteren maar weer n keertje opgesplitst.. Dick heeft n lange klimtocht achter de rug, wilde varkentjes gezien, apen, kantjils en nog veel meer, watervallen en zware klimtocht naar boven.. ik ben met de catamaran weg geweest, snorkelen achter het koraalrif, dolfijnen gezien en n orka! jammer genoeg te snel voor mijn fototoestel, daarop zie je alleen water...
Vandaag zijn we samen op zoek gegaan naar de watervallen, die we niet gevonden hebben, maar wel het orachtige strand van Le Morne.. Zojuist Sushi gehaald en wat brood, de restaurants hier liggen op 2 kilometer van ons appartement, langs n donkere weg, dus vandaag maar s hier eten na de Italiaan van de afgelopen dagen..
En morgen naar Mahebourg

• 21 Juli 2015 - 22:13

Ben De Vries:

Kijken jullie uit dat je niet in het oerwoud verdwaald. En als je apen wilt zien weet ik nog wel een plek waar ze regelmatig bij elkaar komen.
    Morgen weer oppassen op 4 kids. Dacht dat ik met pensioen was. Donderdag rustdag, dan heb ik maar één kindje. Ook een schatje. Is ook vakantie.

groet Ben

• 22 Juli 2015 - 08:48

Hetty:

Wat een prachtige vakantie!!! Geniet ze en bedankt voor de mooie verhalen. Ik krijg er ook zin in!!

• 22 Juli 2015 - 09:52

Els:

Hi Elly en Dick, ja, prachtige natuur, dat kan niet anders. Maar dan krijg je ook de hinderlijke vliegen erbij. Vliegen bij de vleet en immuun voor deet. Lijkt OGP wel......
    Ben benieuwd naar het volgende verhaal. Nog lekker een ruime week voor de boeg.