Mahebourg - Reisverslag uit Bois des Amourettes, Mauritius van Elldi jong - WaarBenJij.nu Mahebourg - Reisverslag uit Bois des Amourettes, Mauritius van Elldi jong - WaarBenJij.nu

Mahebourg

Door: elly

Blijf op de hoogte en volg Elldi

25 Juli 2015 | Mauritius, Bois des Amourettes

Vrijdagochtend zijn we rustig vertrokken richting Mahebourg, via de kustweg, n rit van 72 kilometer. onderweg zeker een van de mooiste stranden ontdekt aan de zuidkust, vlak voor Soulliac.. Het luxe appartement is Mahabourg is makkelijk te vinden door de navigatie en het appartement is prima, ruim, schoon, mooi terras en voldoende ruimte, en.. N wasmachine..toch prettig om alles schoon terg mee te nemen.

S avonds verkennen we de stad en vinden n leuke eetgelegenheid.. De stad is oud/nieuw en arm/rijk door elkaar.. Oude huisje, nieuwe villa's..

Vandaag besluiten we het publieke strand op te zoeken wat iets verder is dan verwacht, Blue bay beach, klein en niet helemaal wat we zoeken, dus gaan we iets terug, om het vliegveld heen, nou ja, omheen Tom stuurt er ons gewoon op.. Maar na wat zoeken vinden we via onverharde wegen zeker een van de mooiste stranden bij Le Bouchon. Het rif en daardoor de golfslag vlak bij, je auto parkeren bij t strand, tentje met kokosnoten, veel wind, en n mooie snorkel locatie, de onvermijdelijke ijscokar ..en....koeien!

Op de terugweg gaat t iets minder soepel, waar wij netjes stoppen voor t rode stoplicht vergeet n brommerrijder achter ons dat en klapt dus achterop.. Achterlicht aan gruzzelementen en wat krassen.. Gelukkig n aardige man vd brommer die mee gaat naar t politiebureau, en het vliegveld en dus de autoverhuurder is dichtbij.. Invullen van n hoop papieren en de komst van de autverhuurder, of we een andere auto willen, nou nee, alles werkt.. Dus we leveren m woensdag wel in..

en nu aan de wijn in t appartement.. Fotoos opladen gaat moeizaam dus zetten we alles volgende week thuis wel goed..
Nederland overleeft, hopelijk, de zomerstorm zonder al te veel schade, en wij genieten nog even van de tropen...

• 25 Juli 2015 - 17:10

Hetty:

Wat een leuke vakantie!!! Jammer van de aanrijding dat is altijd een hoop trammelant. Maar verder alles prima zo te lezen!!
    Fijne vakantie nog en de foto's zien we volgende week wel.

Hartelijke groeten

• 25 Juli 2015 - 17:21

Els:

Hi Elly en Dick, proost dan maar. Heb ook net een glaasje ingeschonken en laat de storm buiten lekker uitrazen. Ja, en dan gaat het opschieten voor jullie. Geniet nog maar lekker van het superstrandje, de zon en de rest van jullie reis. Fijn jullie straks weer te zien.

• 25 Juli 2015 - 17:43

Shaula:

Het klinkt nog altijd fantastisch, ondanks een klein incidentje. Wij overleven de storm wel aardig. Hier en daar wat afgebroken takken. Nog even genieten pap en mam! Xx

• 25 Juli 2015 - 17:45

Marian:

Vakantie-genieters,
    ik kan weer jullie avonturen lezen en de fotos erbij zien.
    ik ben weer thuis en met medaille nr 13
    Mijn telefoon daar gaf niet meer aan als de eerste regels en verder niets binnen te halen. Maar hindert niets, datwat ik wel kon lezen, zag er goed uit.
    Beetje jaloers ben ik wel, met een palmenstrand en een wijntje en een uitzicht.

• 26 Juli 2015 - 08:02

Ben De Vries:

Boek nog een weekie bij. Het wordt niet echt warm hier. Goeie reis terug.

• 26 Juli 2015 - 19:38

Carla:

Hi, ik geniet iedere keer van jullie verhalen. Vorige keer hier een heel lang verhaal geschreven maar helaas niet volledig overgekomen. Via appjes wel contact. Geniet nog even en pas op voor achterop komend verkeer. Xxx

• 27 Juli 2015 - 10:47

Dirk :

Hoi Dick en El .Jammer dat het voorbij is ! , het lijkt me ontzettend leuk daar . , ik heb genoten van het reisverslag! Goeie reis terug.

• 27 Juli 2015 - 10:47

Dirk :

• 27 Juli 2015 - 11:37

Jennie:

Hoi Ellie en Dik, eindelijk tijd gevonden om jullie verslagen te lezen. Wat hebben jullie een superreis. Klinkt echt heel gaaf.